Publications

The FEF, often in conjunction with other organisations, promotes the publication of periodicals which the Italian Ministry of Cultural Heritage and Activities deems of high cultural value, as well as many series of texts and studies. Until 1996 the publications of the FEF were issued by publishing houses holding conventions with the Foundation: Brepols Publishers (Turnhout), the Fondazione Centro Italiano di Studi sull'Alto Medioevo (Spoleto), Giunti Editore (Florence). SISMEL's creation of the Edizioni del Galluzzo has allowed the Foundation, its principal partner, to concentrate the publication of its medieval studies through that publishing house.

Recent publications  [ all news ]

Hystoria Atile dicti flagellum Dei. Il libro della nascita di Venezia dal manoscritto 1308 della Biblioteca Civica di Verona, con a fronte il testo dell'incunabolo G. 230 della Biblioteca del Museo Correr di Venezia. A cura di Elena Necchi. Presentazione di Gian Maria Varanini [dettagli]

Karl Bartsch - Gaston Paris. Correspondance. Entièrement revue et complétée par Ursula Bähler à partir de l'édition de Mario Roques [dettagli]

Lettura dell'«Orlando furioso». Volume I. Diretta da Guido Baldassarri e Marco Praloran. A cura di Gabriele Bucchi e Franco Tomasi [dettagli]